بررسي راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه

يكی از مربيان مهد قرآن ياسين يزد:

عمده‌ترين هدف برگزاری كلاس‌های قرآنی ايجاد فضای قرآنی در جامعه است


یزدفردا "نمايندگی مهد قرآن ياسين يزد: مهم‌ترين و عمده‌ترين هدف برگزاری كلاس‌های قرآنی درك بهتر مفاهيم قرآن، انس و ارتباط هر چه بيشتر با قرآن، ايجاد فضای قرآنی در جامعه و جوانان به ويژه دانشجويان و پر باركردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است.

«علی عبدلی‌مهرجردی»، ليسانس بهداشت و دانشجوی فوق ليسانس ادبيات فارسی و از مربيان قرآن مهد قرآن ياسين استان يزد در گفت‌وگو با خبرگزاری يزد فردا ، در رابطه راه ايجاد انس با قرآن در جامعه گفت: بايد شيرينی كلام وحی را با بيان معانی قرآن با زبانی شيوا به مردم بچشانند و معانی قرآن را با شرايط زندگی فعلی تطبيق دهند تا مردم احساس كنند كه برای حل مشكلاتشان می‌توانند از قرآن استفاده كنند و به آن پناه بياورند تا آرامش يابند در واقع ايجاد فضای قرآنی در ميان جامعه و جوانان به ويژه دانشجويان راه ايجاد انس با قرآن است.

يك مربی قرآن:

مؤسسات خود بايد عامل به رهنمود‌های قرآن باشند و جوايزی متناسب با سن فراگيران در نظر بگيرند است تا اقشار مختلف در امور قرآنی جلب شوند

وی در ادامه بيان كرد: انس با قرآن عبارت است از علاقه‌مندی و دلبستگی به قرآن كريم از راه عادت به قرائت روزانه قرآن و تمايل به درك و فهم آيات آن و دست‌يابی به اين باور كه هر چند قرائت روزانه­ قرآن كريم واجب فقهی نيست اما از نظر تقويت اعتقادات و تربيت دينی امری ضروری است كه اين خود می‌تواند يكی از راه‌های ريشه‌كن كردن بی‌سوادی قرآنی در سطح جامعه باشد.

اين مربی قرآن در اين راه نقش پدر و مادر و مربيان با سواد و متخصص در آموزش قرآن مؤثر دانست و افزود: اگر پدر و مادر با قرآن مأنوس باشند و در درجه دوم نحوه تدريس مربی خوش برخورد و با محبت باشد، جوانان و نوجوانان هم در اين راه علاقه‌مند می‌شوند.

وی راز موفقيت مؤسسات و مراكز قرآنی را مسئولان و مربيان قرآن دانست و گفت: مؤسسات خود بايد عامل به رهنمود‌های قرآن باشند و جوايزی متناسب با سن فراگيران در نظر بگيرند است تا اقشار مختلف در امور قرآنی جلب شوند.

عبدلی‌ در پاسخ به اينكه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان چه اعمالی می‌توان انجام داد بيان كرد: كلاس‌های تفريحی، ورزشی و قرآنی تشكيل دهند و فراگيران را تشويق كرده و جايزه اين كلاس‌ها را اردوهای تفريحی به نقاط مختلف استان قرار دهند.

وی در پايان مهم‌ترين و عمده‌ترين اهداف برگزاری كلاس‌های قرآنی را درك بهتر مفاهيم قرآن، انس و الفت و ارتباط هر چه بيشتر با قرآن، ايجاد فضای قرآنی در جامعه و جوانان به ويژه دانشجويان و پر باركردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان عنوان و تصريح كرد: تأثير اصلی قرآن كه همان هدايتگری قرآن خواهد بود در گرو درك مفاهيم موجود در قرآن است.

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا